E-shop je zase o kousek lepší

Přelom roku byl spojený s programováním nových možností webdílny. Mezi hlavní přídavky do e-shopu patří především napojení na fakturačního robota Fakturoid.

vloženo před 5 roky 3 minuty ke čtení

Do e-shopu webdílny bylo doplněno v posledních měsících několik novinek, které mají opět trošku zpříjemnit provozování jednoduchého e-shopu mým klientům.

Fakturoid

Hlavním zlepšením je napojení na fakturačního robota Fakturoid. Webdilna je propojená s Fakturoidem a díky tomu můžete vystavovat faktury přímo z administrace objednávky. Fakturu si můžete rovnou stáhnout, nebo se podívat na online náhled. Fakturoid stojí něco málo přes 150 Kč/měs. a doplňuje tak dvojici Zásilkovna.cz a Comgate (platební brána). Díky této trojici můžete svůj e-shop ovládat kompletně online.

Více informaci na samostatné stránce k Fakturoidu v sekci Shop. Všechny tři služby vidíte v záhlaví každé objednávky.

Komentáře k objednávkám

V administraci si lze nově vkládat poznámky k objednávkám. Takže si můžete psát, zda čekáte na zboží, zákazník je nelida a chce slevu apod. Navíc je to rozšířené o tzv. systémové komentáře, kdy se ukládají činnosti nad objednávkou. Například, kdy byla objednávka odeslána do Zásilkovny, nebo kdy jste přenesli data do Fakturoidu či kdo objednávku uzavřel. Díky tomu mále lepší přehled, co se děje, pokud e-shop spravuje více lidí.

Slevové kupony a slevy

Česká republika je na slevách postavená. Takže i váš shop může nabídnout slevu. A to jak procentní slevu na celou objednávku, která má časové omezení, tak i jednorázový kupón. Procentní sleva se vám hodí na akce typu „Sleva 20 % na nákup z Facebooku“. Webdílna sama vygeneruje šestimístný kód slevy, který můžete sdílet třeba na FB, poslat mailem aj.

Druhou možností jsou slevové kupóny, což jsou jednorázové slevy v určité výši, např. 1500 Kč. Systém opět vygeneruje kód kupónu. Při uplatnění slevy v košíku se sleva odečte z ceny objednávky. Po dokončení objednávky se kód automaticky deaktivuje a uloží se datum využití slevového kódu. Jednoduché, že.

Statusy

Tohle úplně nesouvisí s e-shopem, i když se to pro e-shop dá využít pro upozornění nějakou akci. Nově můžete v administraci zakládat informační statusy, které se zobrazují na celém webu v úvodu všech stránek. Potřebuje předat návštěvníkům vašeho webu nějaké informace, jako – máme zavřeno, stěhujeme se, v shopu najdete slevu na párek? Stačí založit status, který se objeví na všech stránkách. Uživatel si ho přečte a zavře. Aby ho neotravoval při dalším procházení. Není potřeba kvůli tomu psát novinku. Jestli nad tímhle příspěvkem vidíte „Moudro dne“, tak je to jeden z popisovaných statusů.

To je vše ze zimních novinek, které jsou automaticky součásti každého nově vznikajícího e-shopu. Jestli plánujte rozjet jednoduchý e-shop, jsem vám k dispozici.

Vloženo Od
Tags: webdilna aktualizace e-shop

Mohlo by vás zajímat

7 trendů webdesignu

7 trendů webdesignu

I když máme větší část roku pryč, pojďme se podívat na trendy webdesignu roku 2020, které se čím dál častěji objevují u nově vzniklých či redesignovaných webů.

Optimalizace webu a PWA

Optimalizace webu a PWA

Začátkem roku jsem provedl řadu aktualizací a úprav redakčního systému webdilna | com. Změny se týkaly především front-end kódu a optimalizace pro Google Lighthouse.

Sedm let webdilna | com

Sedm let webdilna | com

V květnu 2013, tedy před sedmi lety, vznikl v jedné brněnské restauraci nápad na moji webdílnu. Přitom to byla jen vtipná diskuse při obědě.